Jenny Helt Underbar, Med Eller Utan Kläder

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Bättre sent än aldrig...eller?

Av Jenny - 24 augusti 2011 11:49

Hej igen.
Som vanligt så har jag varit JÄTTE dålig på att uppdatera, men Leo tar ju upp sid tid.
Allt går bra och framåt, med storm steg.
7månader gamal nu då, och väger över 9,6kg. =)
stor kille, men inte tjock.
 
Utvecklingen går frammåt fort.
Han kan ju sitta stadigt själv, lärt sig o sträcka sig efter saker, han är inte intresserad av att krypa, men det kommer väl. =P
Andra tanden är på väg upp.
nyfiken på allt, och snackar på som sjutton.

Just nu sitter han i min famn i sängen och leker med ljusslingan som sitter på huvudgaveln på sängen.
Och pratar på.
Det känns så skönt att vara mamma, önska bara att Fredrik kunde hoppa in lite mer i pappa-rollen.
Igår fick han ju bada Leo själv, sa bara vad han skulle ha för något o tvätta kroppen med o vilket som va hans schampoo.
det gick bra, och Leo verkade ha roligt. =)
 
Nu står Jill och hänger huvudet på madrassen.
Det går bra mellan Leo & Jill, dock är han ju så liten så det blir nog roligare för dom när han blir större o kan kasta boll och leka med henne. =)


 
Igår vart det lite städning och ommöblering i sovrummet.
och idag blir det inte så mycket mer än skura lite golv, o försöka få ordning i vardagsrummet.
Sen ska jag laga lite Falukorvsgryta, igår åt vi mexikanskfiskgratäng. =P

12:30
 Nu somna Leo efter lite bråk, han hade svårt o somna när Jill sprang omkring i rummet..
På tal om det, måste ut med Jill så hon får kissa...

12:40
 Så nu har Jill vart ute o kissat, och jag passa på o kolla brevlådan och slängde sopor.
Leo sover så gott, hoppas han får sova ett par timmar, han är så mycket gladare då när han vaknar. ;)
Fredrik ska nog jobbar över idag o imorgon, bra med lön sen, men så tråkigt...man saknar ju honom..
Men sysselsätter mig så gott det går, skulle vilja ligga bredvid Leo o sova, om det inte va för man vill hinna få ordning på grejer...
Men en stund kan jag ligga bredvid mitt hjärtegull och vila, eftersom jag ska vara ensam med honom så länge idag.
  

Ska försöka bättra mig o skriva lite oftare, inte för det händer så mycket intressant, men men. ;P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 7 augusti 2015 11:28

Lilla lilla Loke har fått en liten infektion, som nu börjat gå över, men det har varit några jobbiga dagar då han varit gnällig, stekhet o trött. ? Men tack o lov så har jag en underbar pojkvän, som varit här några dagar o förgyllt min vardag. ? ...

Av Jenny - 2 augusti 2015 20:34

Nackdelen med att blogga för sällan... det blir så mycket o ta igen...Loke börjar bli stor, Leo är en jättegullig storebror, o han har börjat på förskolan, bara korta dagar, men det blir mer med tiden.Jag jagar jobb, har fått samtal från Elgiganten n...

Av Jenny - 21 maj 2014 11:27

Det är fullt upp här hemma med två små killar.  Loke sover ju inte så långa stunder, så det är svårt att hinna med allt som måste göras, så Bloggen kommer lite i sista hand, och har därför inte blivit så uppdaterad som den borde.. =/Vi har iaf det br...

Av Jenny - 9 april 2014 16:13

Värkarna den 26:e mars, innan jag tillslut inte orka mer o åkte in till Danderyd kl.23:45. O lillkillen kom ut 27:de kl.02:31. :) Start Slut Längd Intervall 22:11:15 22:11:49 00:33 10:16 22:00:59 22...

:)

Av Jenny - 9 april 2014 16:00


Presentation


En liten blogg om mig, mitt liv, min lilla familj, och allt från mina små tankar, önskningar, och sådant som händer i vår vardag!

Senaste inläggen

FRÅGOR

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards