Jenny Helt Underbar, Med Eller Utan Kläder

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Stora killen.

Av Jenny - 21 maj 2012 12:13

Lille Leo börjar bli riktigt stor nu. =)
 väger lite över 12,5kg ungefär, o når att öppna dörrar, tack o lov kan han inte öppna ytterdörren ännu. =)
Just nu sitter han i en sackosäck här bredvid och tittar på sin portabla dvd-spelare, lite barnfilmer.
Idag är det så fint väder, så vi ska försöka gå ut lite sen när vi har ätit lite.
 
Min glada lille kille!!   

Idag ringde LugnaFavoriter, för jag hade anmält mig till "Din sång" med en text till älskade Fredrik..
Den lär väl spelas imorgon nån gång mellan 6-10.
Nervös, o pinsamt. =P

    

en liten lista på en hel del av vad Leo kan just nu:

säga Brumm för bil.
Säga Audi (inte perfekt, men det hörs att han försöker)
säga buss, och mus, och slut.
Pappa är Daddy, och mamma är Mamma.
Försöker säga Jill.
Säga Där.
Vinka, klappa händerna och springa runt rätt fort.
vet vart huvudet, magen, näsan, ögon, fötter o händer är, o öron ibland.
vet vad sitt betyder.
kan öppna dörrar som han når handtaget på.
Vet att kossan säger muu, katten mjau, hunden voff, pippin säger pip, och grisen "knorrf".
och monstret säger "grauur".
Fötterna först när han ska ner från säng, soffa eller trappa (första han lärde sig när han började röra sig)

vet vad försiktigt betyder.
vet vad puss är, o kram.
vet hur man tänder lampa, och vet att han ska trycka på start-knappen på diskmaskinen när man ber honom.
kunde stapla tre klossar på varandra alldeles själv. =)
Kan sticka gaffeln i mat o äta, och kan dricka ur glas om man inte har i för mycket.
Kan dricka ur sugrör.

säkert en del jag glömt... men det är väl det viktigaste iaf. =)

Ne men nu ska vi äta lite, sen gå ut i solen en stund.

Hej o hå, hej då!

 
 
Ingen bild

paperdollromance@spray.se

21 maj 2012 20:15

Hihi snart kommer gå fort :) Bra att ni har två dörrar att ta sig förbi XD
Kul med din sång! Jag ska lyssna i morgon :)

 
Mormor

Mormor

23 juli 2012 21:04

Ni är lika som bär. Extremt lika när ni lipar. :P

http://pontiacgirl.wordpress.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 7 augusti 2015 11:28

Lilla lilla Loke har fått en liten infektion, som nu börjat gå över, men det har varit några jobbiga dagar då han varit gnällig, stekhet o trött. ? Men tack o lov så har jag en underbar pojkvän, som varit här några dagar o förgyllt min vardag. ? ...

Av Jenny - 2 augusti 2015 20:34

Nackdelen med att blogga för sällan... det blir så mycket o ta igen...Loke börjar bli stor, Leo är en jättegullig storebror, o han har börjat på förskolan, bara korta dagar, men det blir mer med tiden.Jag jagar jobb, har fått samtal från Elgiganten n...

Av Jenny - 21 maj 2014 11:27

Det är fullt upp här hemma med två små killar.  Loke sover ju inte så långa stunder, så det är svårt att hinna med allt som måste göras, så Bloggen kommer lite i sista hand, och har därför inte blivit så uppdaterad som den borde.. =/Vi har iaf det br...

Av Jenny - 9 april 2014 16:13

Värkarna den 26:e mars, innan jag tillslut inte orka mer o åkte in till Danderyd kl.23:45. O lillkillen kom ut 27:de kl.02:31. :) Start Slut Längd Intervall 22:11:15 22:11:49 00:33 10:16 22:00:59 22...

:)

Av Jenny - 9 april 2014 16:00


Presentation


En liten blogg om mig, mitt liv, min lilla familj, och allt från mina små tankar, önskningar, och sådant som händer i vår vardag!

Senaste inläggen

FRÅGOR

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards