Jenny Helt Underbar, Med Eller Utan Kläder

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Ultraljudet

Av Jenny - 23 oktober 2013 11:01


I måndags var jag på ultraljud.
 Leo vart dålig på måndag morgonen o spydde lite grann o vart jätte febrig, så stackars Fredrik fick stanna med honom hos Leo's mormor o morfar, medans jag åkte själv till Ultraljudsundersökningen.

  jag va ju väldigt nervös innan, o att va själv känndes lite ovant...
och dom andra mammorna där hade ju en partner med sig... o alla mammorna va runt 30-40, så jag kännde mig lite som om jag inte riktigt hörde hemma där..

Sen va det min tur tillslut, o allt var bra med liten.
 inga konstigheter, allt va bra o jätte fint sa hon.
och vi försökte se om det var en pojke eller flicka, o liten ville inte alls sammarbeta, så det var jätte svårt för henne att se, men troligen va det en pojke sa hon.
  Liten fick för sig o sprattla en hel del, o jag både såg o kännde när han boxade till mig. =P
riktigt avslappnad låg han också, bakåtlutad med fötterna upp i taket.
Va så sött att se när han vinkade, slogs, sparkade, o sög på tummen,  full fart i magen, o jag tror han tyckte hon va lite jobbig när hon höll på o tröck o hade sig. =)
 
moderkakan låg baktill/mot ryggen, så det är inte konstigt att jag kännt små fladder en längre tid, o nu är det rätt ordentliga tryck, som till o med syns på utsidan om man är snabb. =P
                      
de vart ingen ändring i beräknadfödsel, fortfarande ca 18-20 Mars, så idag har jag precis börjat på vecka 19 av min graviditet, snart halvvägs, wohoo!!

Har suttit o tittat lite på bilder o videos från när Leo va jäääätte liten, o jag längtar efter den här lille plutten o sitta o gosa.
 o längtar efter att få se mina två små växa upp ihop, o busa o bråka o all syskonkärlek som jag hoppas kommer finnas där. =)
  Leo kommer bli en jättebra storebror! =)

 
  nu är det bara väntan kvar.... tiden går inte fort nog när man väntar på nått. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 7 augusti 2015 11:28

Lilla lilla Loke har fått en liten infektion, som nu börjat gå över, men det har varit några jobbiga dagar då han varit gnällig, stekhet o trött. ? Men tack o lov så har jag en underbar pojkvän, som varit här några dagar o förgyllt min vardag. ? ...

Av Jenny - 2 augusti 2015 20:34

Nackdelen med att blogga för sällan... det blir så mycket o ta igen...Loke börjar bli stor, Leo är en jättegullig storebror, o han har börjat på förskolan, bara korta dagar, men det blir mer med tiden.Jag jagar jobb, har fått samtal från Elgiganten n...

Av Jenny - 21 maj 2014 11:27

Det är fullt upp här hemma med två små killar.  Loke sover ju inte så långa stunder, så det är svårt att hinna med allt som måste göras, så Bloggen kommer lite i sista hand, och har därför inte blivit så uppdaterad som den borde.. =/Vi har iaf det br...

Av Jenny - 9 april 2014 16:13

Värkarna den 26:e mars, innan jag tillslut inte orka mer o åkte in till Danderyd kl.23:45. O lillkillen kom ut 27:de kl.02:31. :) Start Slut Längd Intervall 22:11:15 22:11:49 00:33 10:16 22:00:59 22...

:)

Av Jenny - 9 april 2014 16:00


Presentation


En liten blogg om mig, mitt liv, min lilla familj, och allt från mina små tankar, önskningar, och sådant som händer i vår vardag!

Senaste inläggen

FRÅGOR

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards